tisdag 18 september 2012

Visst är jag duktig!

Jag har varit överraskande aktiv idag! Först föreläsning från nio till tolv, sen lunch på uni med kompisar, sen satt jag i datasalen och sökte info om olika nödiga saker och äntligen vågade gå till Frescatihallen och anmäla mig till en danskurs! Som börjar på nästa vecka :) Sedan hade jag en lektion från sex till halv åtta, före den hann jag också sitta i biblioteket för en stund och äta en macka. På väg hem hämtade jag ett paket från posten och köpte ingenting! Now I'm broud of myself! Ja, jag var så lat och rädd av allt i fjol så nu är jag glad av att klara mig av sådana här saker som för de flesta är helt vanliga..

Och veckoslutet var också fantastisk! I lördags hade jag planerad att köpa kläder och olika saker till mitt rum, men vädret var varmt och fint så jag hamnade i "hamnen" i Gamla Stan, satt där för fyra timmar, drack kaffe och ritade och skrev allt möjligt till mitt pyttelilla anteckningsblock. Älskar att göra det!

I söndags vaknade jag upp före åtta, åt lite och tog en skogspromenad före jag åkte till uni och yogade (är det här faktiskt ett riktigt verb..?) för en och halv timme med några utländska studenter! Hade aldrig yogad förut, och även när jag var på väg till uni tänkte jag om jag faktiskt vågar gå och yoga mitt i universitetets "gård", där alla kan se oss, men jag vågade nog och trots att jag nu har smärta i ryggen och ben och armar så var jag sååå nöjd med både mig själv och yoga-stunden. Det är något stort för mig att jag vågade gå dit, och yoga är faktiskt väldigt roligt!

På söndag returnerade jag också vissa kläder till butiker, eftersom jag fattade att dom var inte mitt stil egentligen. Hemma i Finland har jag aldrig någonsin vågad gå till butiken och returnera något, så det var faktiskt spännande för mig men gick jätte bra, och igen var jag nöjd med mig själv!

Förlåt, det här blev sådant här "visst är jag så duktig" -post, men jag är bara så glad av att jag har vågad göra saker som jag aldrig har gjort förut, att jag har vågat släppa tänka på om jag kanske gör nåt fel eller beter mig konstigt eller inte kan göra saker. Jag har glömt att tänka på värsta scenarion och börjat äntligen göra saker som jag vill! Och det känns brabrabra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar