lördag 1 september 2012

hemma igen!

Så himla bra början för hösten i Stockholm!

På onsdag måste jag fråga hjälp av flera människor när jag sökte efter busshållplatsen och behövde att ladda SL-kortet på Arlanda osv., men allt gick bra och människor var sååå vänliga! Hemresan från Arlanda till södra Stockholm tog typ tre timmar och jag var helt helt helt slut och hungrig och törstig när jag var hemma, men åtminstone behövde jag inte betala nåt extra plus jag fick se lite nya platser.

På torsdag shoppade jag från klockan ett till sju, var fint nu när jag hade inte kunnat shoppa under hela sommar! Ville faktiskt köpa byxor men hittade inga perfekta; köpte många färgglada saker både till klädskåpet och rummet istället.


 På fredag vaknade jag upp klockan 11.30.. Hade egentligen planerat att se en kompis och vara på andra sidan av Stockholm klockan tolv, men var där typ halv två då istället. Gjorde typ ingenting, pratade bara och sen bjöd kompisen mig en pizza som en försenad födelsedagspresent (vi hade ju inte sett varandra efter början av juni, så kunde inte fira mitt födelsedag i juli heller, så där). Och när jag var hemma på åttatiden så hade jag en trevlig, ensam myskväll: lyssnade på regnet och drack vit te i levande ljus glöd.



Idag ska jag städa rummet och äntligen tömma mina väskor ordentligt. Trots att jag har varit jätte trött (inte bara sömnig utan trött på alla möjliga sätt), har jag iaf. orkat sätta upp Momintrollet på min magnettavla med magneter som jag köpte i Reykjavik. Momintrollet är också från Reykjavik faktiskt, från Suomi PRKL! Design.

1 kommentar:

  1. i use canon camera too :)

    it is appreciated if you take time to visit my blog and follow me :)
    christian | my blog : www.christianyuen.blogspot.com

    SvaraRadera