måndag 10 september 2012

fina, fina livet

Mitt liv har aldrig varit lika bra som nu! 

Idag har jag jobbat över åtta timmar; åkt hem med buss + tvärbanan + tunnelbanan; stigit av en station före min hemstation och njutit av vackert nästan-höst -vädret i några nya plagg som jag lätt har haft råd att köpa; handlat i min närbutik och ätit "middagen" klockan 20.00.
Jag har en kompis som jag har frågat att gå med mig till en konsert, en annan kompis som ville se mig så snart som möjligt när jag anlände till Arlanda efter sommaren (och ville åka till Israel med mig), och en kompis som ska åka från Finland att hälsa på.

På lördag när jag satt i bilen och såg blå-gula flaggor i Gamla Stan; idag när jag tittade på svenska människor som gick på gatan med sina barn, pojk- och flickvänner, husdjur, väskor fyllda med matvaror; förra veckan när jag stodde i kön i Universitetets tunnelbanestation: jag kände att här hör jag hemma.

Trots att jag inte kan språket alltför bra, trots att ibland är jag för rädd för att göra vissa saker här, trots att just igår drömde jag om hur fint det vore att bo i Australien eller New York. Men mitt liv är här nu: mitt jobb, mitt universitet, mina kompisar, mitt rum, min stad, och framför allt mitt hjärta.


♥ Stockholm, Sverige, svenska & svenskar. Och: ett år sedan hade jag just fått veta att jag kan flytta hit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar