tisdag 19 juni 2012

drömmar

Jag
får
aldrig
glömma
bort
mina
drömmar
!


Jag vill rida hästar i Texas, hänga ut i New York, ta hand om hemlösa hundar i Spanien, skratta i Italien, studera grekiska i Grekland, prata med aboriginer i Australien, jobba på ett hotell i Schweitz, fota elefanter i Afrika, rädda sköldpaddor i Sydamerika, jobba på ett stall i en pytteliten by i England, vandra på Grönland, studera i Kina, lära mig att dyka i Thailand, surfa i Kalifornien, se körsbärsträden blomma i Japan, äta i Marocko, åka tåg genom Ryssland, besöka Afganistan, se exotiska djur i Amazonas och bli hennatatuerad i Indien.

Jag vill också, förutom lingvistik, studera kulturantropologi, "development studies", litteratur, journalistik, geografi och etologi. Jag vill lära mig spanska och tjeckiska och hur man klättrar upp på stora berg och dyker djup i havet. Jag vill bo i ett trendigt lägenhet mitt i stan och i ett söt, gammalt hus på landsbygden.

Jag vill se världen, lära mig känna alla olika kulturer och njuta av livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar