söndag 15 april 2012

I heart Iittala

Synd att jag inte har massor av pengar. Om jag hade, skulle jag köpa nåt från Iittala..

Jag har sett på alla Sex and the City -seasons samt båda filmerna i de senaste veckorna och alltid när ladies dricker margarita (dvs. ofta) har jag tänkt på dessa Essence-glasen. Gillar!
Visst gillar jag även glasnyheten, Lempi. Har så pass söt namn samt form!

Höll på att dö lite när jag såg den här på Iittalas webbsidornas framsida, perfektion helt enkelt! Äntligen Aalto-vas i en perfekt färg.

Om nån någon dag skulle vilja gifta mig, ville jag få ringen i en Vitriini. Annars ska jag tacka nej.

En färg som jag älskar i alla Iittalas produkter är Vedenvihreä. Ganska ny färg, visst? Lyckligtvis har jag redan en Kivi i denna färg, älskar.

En mer sak som jag också ville ha: Kastepisara i ljusrosa, eller vad den fina fina färgen ens hette. Finns den fortfarande nånstans? Och Teema-tallrikar och skålar i lila, hur fint vore det..

Alla bilder är från Iittala.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar