lördag 6 april 2013

Det kommer aldrig va över för mig & sommarlängtan

Håkan Hellström - Det kommer aldrig va över för mig 

Så fint!

Får mig att längta efter sommaren extra mycket, fick igår veta att jag kan jobba på min deltids-arbetsplats även under sommaren, heltid då, så jag faktiskt kommer att stanna i Stockholm!

Jag är säker på att någon gång under sommaren kommer jag att få ångest över att stanna i samma stad så sjukt länge (från förra september till... kanske åtminstone maj 2014), jag kommer säkert att längta efter att jobba på ett nytt ställe med nya människor i ett nytt land. Men å andra sidan har jag kompisar här, jag behöver inte oroa över lägenheten (krhm, rummet), jag behöver inte pausa mitt liv här för tre månader. Det känns bra.

I fjol, före jag åkte till Island, tänkte jag att jag inte vill bort härifrån: då skulle jag ha velat stanna här med kompisar, njuta av sommaren, grönskan, varmsvala sommarnätter och närheten av sjön. Kommer att göra det i år istället :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar