onsdag 6 februari 2013

hej igen

Hej. Jag har haft en bra början på året 2013. I Stockholm har jag gjort mycket och varit hemma lite, för tre dagar i januari var jag i Berlin med mina kompisar. Resan var toppen, men jag älskar även min vardag här i Stockholm. Jobbar cirka halvtid nu, samt pluggar språk och även en distanskurs som handlar om klimatförändring. Den största förändringen i mitt liv till förra året är att jag inte är lika viktig för J längre. Men jag överlever, trots att ibland gör det ont. Han är ändå min bästa kompis.

För detta år har jag planerat flera utlandsresor. Eller ja, "planerat"; drömd har jag i alla fall. Till England eller Storbritannien i april-maj för cirka två veckor och någonstans, kanske lite längre bort, i november. Men vi får se. Sen ville jag också besöka Ryssland och Ungern och kanske Malta, och Island igen. Såklart vill jag resa till hundratals länder, men vissa får jag vänta lite med. Som t.ex. Australien och USA och Kina eller Mongoliet där jag vill bo sen någon dag.

Om ni vill se något riktigt fint så ni kan bläddra genom kartaböcker eller se på den här:

Sigur Rós - Valtari from Sigur Rós Valtari Mystery Films on Vimeo.

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar