onsdag 22 februari 2012

Allt du ville veta om min onsdag förmiddag!

Tvättstugan i huset på andra sidan gatan bokat från 07.00 till 11.00. Vaknar upp klockan 07.23 när nån skriker i övre våningen - låter som om hon skrek "oh my god" typ så att nån håller på att dö, men kanske låt det så för mig eftersom jag såg ett dröm om nån barn som var helt psyko och mördade människor och sånt. Fint, jag vet.

Lite efter åtta var min byk i tvättmaskinen och jag var på väg att gå liten rund i "skogen". Efter två meter fick jag nästan veta hur asfalt + is känns under rumpan. Det är verkligen inte något jag vill veta. Eller komma ihåg igen, borde man kanske säga.. Efter runden var jag bara irriterad, måste gå jätte långsamt hela tiden, det var halt överallt. Och förstås började det att regna när jag hade gått typ fem minuter, så jag var väldigt blöt när jag var hem igen efter 40 minuter.

Och tvättmaskinen var inte ens färdigt ännu när jag kom till tvättstugan, så jag måste gå hem, äta frukost, gå till tvättstugan igen och sätta mina kläder till torktrummare. Och sen hem igen, duscha, dricka andra kopp av grönt te, skriva det här..

Trots allt det här och det att himlen är grå tycker jag att dagen har börjat helt okej. Våren håller på att börja (man kan lukta och höra det!) och livet blir alltid bättre när man dricker lite mera te. Nu ska jag hämta mina kläder från tvättstugan och efter cirka en timme måste jag gå till tunnelbanan och mot universitetet. Men kanske hinner jag med tredje koppen av te före det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar